Kylmää on

Juu kylmää ja lunta on ollut ihan riittämiin. Ford on jälleen ollut tositöissä muuttumattomana, ja onhan siinä pientä vikaakin ollut; painepesu ei ollut ehkä vilkkukatkaisimen osalta viisas ratkaisu, nyt sitten pakkasella ei liikkunut vipu ja katkesi rukkaskädellä.

-71:ssä lakkasi letkulämmitin toimimasta; Defa vaan otti ja vuoti nesteet sähköboksiinsa. Hätäisesti tilasin LH-osasta Calix-letkulämmittimen, maksoi 181 € ja oli hiukan erilainen kuin tuo Defa. Menihän se paikalleen kun ujutti letkut väkisin 19 mm liittimille. Letkut olivat hiukan pienemmillä liittimillä aikaisemmin. Nyt kun ajattelee, olisi pitänyt ottaa 1500W tai 2000W koko, laitoin vain 1000W , koska listassa mainittiin 16-25 litran järjestelmiin. Hitaampi se ainakin on kuin vanha Defa. Mut käyntiin lähti ilman hehkua ja pakkosyöttöä ei pätkättänyt siis lämmin kuitenkin käteen tuntuvasti, ja 21 astetta pakkasta.

Lanasin kotitien alustavasti; ilman ketjuja toimi vielä hyvin, uudet Donax 5W-30 peräöljyt olivat liukkaat heti liikkeellelähdössä, mutta 80W-90 GL5 vaihteistoöljy aluksi melkoisen jäykkää. Taitaa tulla vaihdetuksi joko 75W-90 Shell ASX malliin tai sitten Donaksiin kaikki.

Olihan se semmoinen silloin uudempanakin, ettei tahtonut aluksi voima moottorissa riittää kun vaihde vapaalla nosti kytkimen ylös -35 asteen pakkasella (1979 helmikuun lopulla) , öljyinä silloin vaihteistossa Ford M2C 85-A ja perässä Ford M2C-86B + Ford 69A ohenninlisäaine.

Laitan kuvia mut nyt on alkuviikko kovaa vääntöö. Että saa taas äyrit kohdalleen.

-SS-

Tietoja sarkisi5000

Foortin miäs.
Kategoria(t): Uncategorized. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Yksi vastaus artikkeliin: Kylmää on

  1. Cultor sanoo:

    Donax 5W-30 ilman muuta, 600-sarjassa on perällä ja vaihteistolla yhteinen öljy. Pumppu kierrättää vaihteistoon ja ylimäärä valuu takaisin.

Jätä kommentti